Værktøjer og elementer til brug i den digitale konference.

Vi har her lavet en oversigt over de mest centrale værktøjer og elementer som kan indgå i det digitale møde.

Podcast

Et interview med organisationens CEO eller en centralt oplægsholder der vil være meget dyr at flyve ind og hvor kalenderen ikke kan gå op, en podcast af en debat fra jeres arrangement.

Med en podcast, er det muligt at nå ud til en markant større del af målgruppen, da podcasten jo kan være tilgængelig før, under og efter arrangementet. det gør at værdien af den kan være langt større end et indslag ved et fysisk arrangement.

Læs mere her

Slido – spørgsmål, Quiz og wordcloud.

Ved konferencer med stort publikum eller seancer, hvor afbrydelser er problematiske, kan det være en fordel at kunne indsamle spørgsmål på en struktureret måde.

Deltagerne logger ind på slido.com og her har de mulighed for at stille deres spørgsmål, eller stemme på andres spørgsmål. På den måde får man ikke blot indsamlet spørgsmål, men også prioriteret spørgsmålene, ved hjælp af brugernes stemmer.

Det er en rigtig god metode til at få et klart indblik i hvad der rører sig blandt deltagerne, både ved et fysisk og digitalt møde.

Værktøjet kan integreres i bl.a. Zoom, Microsoft teams

Se videoer om værktøjet her
Læs mere her

Moderatorer til virtuelle konferencer